ebay-Verarschung?

• ebay-Verarschung?

-False or Missing contact informations

Dear xxx,

We regret to inform you that your eBay account has ben suspended due
    violation of our policy below (see For the User Agreement, Section 9 :(

-False or Missing contact informations such as Name , Address Phone Number in your billing account. .
    Due to the suspension of this account, please be advised you are prohibited from using eBay in any way. This includes the registering of a new account. Please note that this suspension does not relieve you of your agreed-upon obligation to pay any fees you may owe to eBay.

To RESTORE your eBay Account click on the link below :
    It is highly recommended that you right click on the link and select "Open in new window" option
    as some mail clients will not allow you to proceed!
    signin.ebay.com/idlls/aw-cgi/e…ent&ssPageName=h:h:sin:US

We apologize in advance for any inconvenience this may cause you and we would like to thank you for your cooperation as we review this matter.

eBay will request personal data (password, credit card/bank numbers, and so on) in this email.

Thank you for using eBay!
    ebay.com

--------------------------------------------------------------------------------

This eBay notice was sent to you based on your eBay account preferences. If you would like to review your notification preferences for other types of communications, click here. If you would like to receive this email in text only, click here.

As outlined in our User Agreement, eBay will periodically send you information about site changes and enhancements. Visit our Privacy Policy and User Agreement if you have any questions.

Copyright © 2004 eBay Inc. All Rights Reserved.
    Designated trademarks and brands are the property of their respective owners.

eBay and the eBay logo are trademarks of eBay Inc.

• RE: ebay-Verarschung?

Original von Fussballkatz
    Original von ener
    Kannst du das mal übersetzen^^? Ich versteh net viel^^;)

Angeblich haben die meinen Account suspendiert und wollen, dass ich meine Kontaktdaten wie Kontonummer, usw. angebe. Ist ganz klar eine Verarschung...

kommen doch zuhauf solche mails... bekomm die immer von der Postbank und deutschen bank... obwohl ich da nichtmal nen konto hab... aber das deutsch ist immer lustig =)
  • Yo, ist es...
    Ist leider viel zu leicht, eine solche Mail sogar von einer eBay-Mailaddy asu zu versenden, ohne auch nur das kleinste bisschen hacken zu können.
    Man muss eben einfach ein Formular per HTML oder anderer Programmiersprache generieren, in dieser asl Empfänger die Mailaddy des "Opfers" angeben als Absender eine ebay addy angeben udn die antworten an sich senden lassen...
    ist eigentlich für lustige Zwecke gedacht sowas, wird aber leider viel zuu oft missbraucht.

...pflanze einen toten samen...der keim regt sich...
  • Original von Faibler
    Gibts ja im mom viele auch von BKA und so von wegen du hast was illegal downgeloadet und so..

Sehr geehrte Dame, sehr geehrter Herr,

das Herunterladen von Filmen, Software und MP3s ist illegal und somit strafbar.
    Wir moechten Ihnen hiermit vorab mitteilen, dass Ihr Rechner unter der IP 247.148.65.162 erfasst wurde. Der Inhalt Ihres Rechner wurde als Beweismittel sichergestellt und es wird ein Ermittlungsverfahren gegen Sie eingleitet.

Die Strafanzeige und die Moeglichkeit zur Stellungnahme wird Ihnen in den naechsten Tagen schriftlich zugestellt.
    Aktenzeichen NR.:#5371 (siehe Anhang)

Hochachtungsvoll
    i.A. Juergen Stock

--- Bundeskriminalamt BKA
    --- Referat LS 2
    --- 65173 Wiesbaden
    --- Tel.: +49 (0)611 - 55 - 12331 oder
    --- Tel.: +49 (0)611 - 55 - 0

wer ruft da mal an ? =)